Vidskeplig...

Kalla mig korkad eller jävligt vidskeplig.
Men jag tror att det finns ett liv efter döden.
Jag tror inte att livet bara tar slut poff, pang, boom bara så där.
Eller ja, jag vill tro att det är så i alla fall...
 
I alla fall...
Igår när jag, mamma och Tom åkt upp till morfars och mormors sommarstuga, fick jag ett infall att jag skulle ta kort precis när vi var på väg att åka vidare.
Stannade till och vände mig om, och precis när jag ska ta bilden så börjar solen skina igenom lite lätt,
bakom en för övrigt ganska gråmulen himmel..
Den slutade såklart skina efter några sekunder...
Jag kanske bara är överdrivet vidskeplig,
men jag vill tro någonstans att morfar var med oss där uppe i skogen.
Skogen och den stugan var hans fristad på jorden.
Det finns nog ingenting annat som han värderade så högt som fiske, skog och natur och familjen då, såklart. :) 
 
Lite sorgset var det dock.
Det är liksom en ständig påminnelse om, att de jag älskar inte finns kvar längre.
Men det ger mig lite tröst att tänka, att jag kanske får träffa dem igen, någon gång, någonstans.
 
❤️
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Madelene Siitari

En blogg om mig och mitt liv i ord och bilder :)

RSS 2.0