Hmmm..

Det är inte ofta jag yttrar mig om offentliga saker. Men det här kan jag bara inte låta bli att kommentera!
Läste i Aftonbladet att mode bloggerskan Mogi ska leva på a-kassa i två veckor.
Jag säger bara, what? Prova att lev så i flera månader i sträck vettja!  Det är väl klart att hon klarar det i två veckor, hon har ju ändå säkerheten av att hon har pengar igen när de två veckorna är förbi.
Prova att lev som oss riktiga arbetslösa istället. Som inte är berättigade till någon a-kassa alls p.g.a att vi inte jobbat tillräckligt länge. Hur kul tror ni att det är? Med absolut 0:- i inkomst. Sen bli slussad runt på arbetsförmedlingen som inte hjälper ett dugg. Nej tack. Kom igen när ni verkligen vet hur det är att vara ung och fattig i dagens Sverige. Hon kommer ju inte känna all ångest man går med när man inte har ett öre att leva av.

En eloge ska hon väl ha att hon faktiskt engagerar sig! För det är det ju inte många andra som gör!


http://www.aftonbladet.se/nyheter/sverigeutanjobb/article6151084.ab


Kommentarer
Millan

Håller fullständigt mej dej. Nog för att jag är berättigad så går det ändå knappt runt. Är så pass att man har råd med räkningarna, men sen då? Vart fan e sverige på väg?? Skulle de inte hjälpa alla och minska arbetslösheten?? Tycker det blev fler som blev arbetslösa..... Grrrr!!



Nej orka!

2009-11-22 @ 22:27:10
URL: http://camillasiitari.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Madelene Siitari

En blogg om mig och mitt liv i ord och bilder :)

RSS 2.0