Fältskyttebana: Ramsberg

Hädan efter kommer jag bara lägga betyg på C-skyttet, då jag inte skjuter något annat. Därför håller jag inte så mycket koll på de andra vapengrupperna, kommer kanske expandera om jag börjar skjuta något annat. Only time will tell! Dessutom har jag numera tagit hjälp av skyttarna som följer med ut på tävlingar, från Älvdalen of course.


Arrangör / Klubb : Ramsbergs PSK
Plats : Ramsberg
Datum : 25/4-09
Mitt resultat : 40/27 ( Vilket gjorde att jag vann Junior klassen, och jag slog även en hel del andra C-skyttar. Vilket är ganska stort för mig! :))

Omdöme:

+
Lagom svår bana -
Banan var helt lagom svår, och den var verkligen inte för lätt! Bra jobbat!
Terrängen - Helt ok terräng. Blev lite sulligt att man skulle gå fram och tillbaka, men det gjorde inte så mycket!
Skyltar med förutsättningar - Då funktionärerna inte ropade förutsättningarna vid stationerna, uppskattades det att de hade små skyltar med förutsättningarna på framför alla skyttar. Det gör att man kan kolla en extra gång ifall man glömmer av sig.
Bra variation - Det var väldigt bra variation på banan. Mycket blandade mål och sånnt är kul :) 

-
Funktionärernas kommandon -
Vid vissa stationer frågade de inte ens om alla var klara, det är mindre bra anser vi från Älvdalen!
Säkerheten - Vid station ett fick skyttarna skjuta fastän det fanns en arbetande traktor i bakgrunden, sådant uppskattas inte då säkerheten för andra ska gå i första hand!  
Lång tid till prisutdelning -
Man fick vänta vääääldigt länge på prisutdelningen, och det gör att tyvärr många skyttar lessnar ur och åker hem. Både pappa och jag delar uppfattningen att om man ställer upp på en tävling så kan man faktiskt stanna och titta på prisutdelningen även om man inte vunnit något. Fast får man vänta länge, ja då lessnar man såklart ur och åker hem! 


Betyg:  2 / 5



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Madelene Siitari

En blogg om mig och mitt liv i ord och bilder :)

RSS 2.0