Killing a wolf is a crime

Tittade på filmen Varg idag, och det slog mig hur sjukt vårat svenska samhälle är..
Att döda en varg, är värre än att döda en människa, enligt våra politiker och lagar !

Enligt mig är det helt sjukt, jag menar visst, vargar har väl lika stor rätt att leva som människor har. Det är inte det jag menar, men att man ska få ett mildare straff för att döda en männsika är för mig helt sinnessjukt, och ibland undrar man verkligen vart Sverige är på väg?!? Och hur våra politiker prioriterar människor är ju helt ofattbart!

Jag är en av dem som anser att vi ska värna om vargen, men jag anser även att man ska få försvara sig om den kommer för nära inpå oss människor och de som får sina boskap attakerade av varg (men även björn).  

Jag förstår bara inte hur politikerna tänker ? Om de tänker över huvudtaget ? Det kan man ju undra ibland...


Vad tycker ni om vargarna ?
Ska vi utrota vargarna i Sverige eller ska vi bevara dem ?


( Bild: Google )



Kommentarer
pangis

Jag håller med dig! Klart vi ska värna om vargen men det får inte går för långt. De politiker som bestämmer kansek skulle bo ett tag uppe i dina trakter där vargen och björnen är ett faktum, något som finns runt husknuten..



Värna om vargen och björnen men med förnuft och respekt för den enskilde!

2008-09-11 @ 08:26:49
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Madelene Siitari

En blogg om mig och mitt liv i ord och bilder :)

RSS 2.0